Ruilen & Retourneren

FashionBootZ staat voor een hoog serviceniveau. Daarom geven wij 30 dagen ruil- en retourrecht! Tevens is bij ons NIET GOED -> GELD TERUG.

Past de laars toch niet bij je outfit? Als je spijt hebt van je aankoop of heb je niet de juiste maat, dan kun je het artikel eenvoudigweg aan ons terugsturen in originele staat. Met 30 dagen ruil- en retourrecht bij FashionBootZ hoef je nooit een miskoop te doen. Bij ons staat service voorop. Indien je niet tevreden bent over jouw aankoop dan is ruilen of geld terug geen probleem. Een retourzending of ruiling kan je binnen 30 kalenderdagen na ontvangst kenbaar maken, daarna heb je nog 14 dagen de tijd om het artikel te retourneren. Retourzendingen kunnen retour worden verstuurd naar: Kanaaldijk Noord 111, 5642JA Eindhoven met een kopie van de orderbevestiging die je via de e-mail hebt ontvangen OF met een ingevuld retourformulier. Je kunt via ons een retourlabel aanschaffen voor € 3,95 en via DPD retourneren. Dit is dan standaard verzekerd tot € 500,-. Je kunt het pakketje bij elk willekeurig DPD punt inleveren: http://www.dpd.com/nl/home/pickup/pickup_finder. Een label vraag je aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.Wil je liever een pakketje retoursturen via POSTNL dan is dat ook mogelijk. Een verzendlabel is eventueel bij ons aan te kopen voor € 5,50. Het bedrag wordt verrekend met het bedrag wat we anders zouden terugstorten. Artikelen kunnen geruild worden voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur (indien voorradig), indien je bij het retourneren de instructies aangeeft welk laarzen / jas + maat je in ruil zou willen ontvangen sturen wij een vervangend artikel toe. Het vervangende artikel wordt kosteloos toegestuurd. Indien je op eigen initiatief het pakketje terug wilt sturen, zorg dan dat deze voldoende gefrankeerd is / verzekerd.

Het aankoopbedrag wordt zo spoedig mogelijk doch binnen 3-4 werkdagen na ontvangst van de van de melding dat je het pakket wilt retourneren teruggestort, op het rekeningnummer waarmee is betaald via onze Payment Provider Multisafepay. Heb je besteld via Betaal na Ontvangst, dan komt de betalingsverplichting per direct te vervallen. Heb je besteld met een FashionCheque? Dan wordt de waarde van de cheque teruggegeven in de vorm van een kortingscode. Het bedrag dat wordt teruggestort is inclusief de reeds betaalde bezorgkosten die FashionBootZ heeft gemaakt, op alle producten uit ons assortiment. Het aankoopbedrag wordt dan ook 100% teruggestort. Wat is herroepingsrecht? Het herroepingsrecht houdt in dat je het recht hebt om binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling, zonder opgave van redenen, de koopovereenkomst te ontbinden. Wanneer je het product herroepen hebt, heb je nog 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Om van dit recht gebruik te maken dien je de bestelling conform onze algemene voorwaarden te herroepen. Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht ontvang je het verschuldigde bedrag zo spoedig mogelijk, maar altijd binnen 3-4 werkdagen na ontvangst van de zending of bewijsvoering van terugsturen terug op je rekening. Wil je gebruik maken van je herroepingsrecht? Dan geven wij de voorkeur aan het gebruik van ons eigen, eenvoudig te gebruiken retourprocedure. Je kunt er echter altijd voor kiezen het 'Formulier voor herroeping' te gebruiken. Download hier de digitale versie.

FashionBootZ verwacht de hoogst mogelijk kwaliteit van haar leveranciers. Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn dan zit er natuurlijk (wettelijke) garantie op je aankoop. Mocht de schoen niet aan de verwachte kwaliteit voldoen, dan kun je uiteraard contact met ons opnemen via telefoon: +31 85 40 15 063 of e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (bij voorkeur een e-mail met foto van de klacht).  
De bestelling kan tot 30 dagen na ontvangst geretourneerd worden. Uiteraard mogen de geretourneerde producten gepast, maar niet gedragen zijn. De artikelen dienen in goede staat naar ons verstuurd te worden in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk).
Het aankoopbedrag wordt zo spoedig mogelijk doch binnen 3-4 werkdagen na ontvangst van de retour teruggestort op het rekeningnummer waarmee is betaald via onze Payment Provider Multisafepay of uiterlijk binnen 14 dagen vanaf het moment dat kenbaar is gemaakt de aankoop te herroepen. Hierbij mag je als consument aantonen via een track en trace dat het pakketje is teruggestuurd. Heb je besteld via Betaal na Ontvangst, dan komt de betalingsverplichting per direct te vervallen. Het bedrag dat wordt teruggestort is inclusief de reeds betaalde bezorgkosten die FashionBootZ heeft gemaakt, op alle producten uit ons assortiment. Het aankoopbedrag wordt dan ook 100% teruggestort. 
Als je een verkeerd artikel hebt ontvangen, bieden wij hiervoor onze oprechte excuses aan. Stuur dan a.u.b. de artikelen binnen 7 dagen na ontvangst aan ons terug en wij zorgen kosteloos voor een nieuwe zending en zullen de verzendkosten voor het retour sturen binnen 5 werkdagen terug betalen. Eventueel is het ook mogelijk dat wij een retourbon opsturen zodat je het pakket op een servicepunt kunt afgeven.
FashionBootZ behoudt zich het recht voor om retours te weigeren of om slechts een gedeelte van het bedrag te crediteren, wanneer het vermoeden bestaat dat een artikel reeds gebruikt is of door schuld anders dan die van FashionBootZ of de leverancier van het artikel, zijn beschadigd. Indien een artikel geretourneerd wordt dat naar het oordeel van FashionBootZ schade heeft opgelopen te wijten aan een handeling of nalatigheid van de klant, zal FashionBootZ de klant hiervan in kennis stellen, waarna FashionBootZ het voor het betaalde bedrag onder aftrek van het bedrag van de waardevermindering van het artikel als gevolg van de schade binnen 2 weken retourneren. Voor meer informatie verwijzen wij ook naar de algemene verkoopvoorwaarden.

Heb je een andere vraag over het ruilen of retourneren van je bestelling die je niet in onze FAQ hebt gevonden? Neem dan gerust contact op met een van onze collega's van de klantenservice. Ook kun je een e-mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wij streven ernaar deze binnen enkele uren te beantwoorden. Heb je een klacht en ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Dit is onderdeel van ons Thuiswinkel lidmaatschap.